„Každý rok je to stejné, přijde 1. září a stovky (tisíce?) lidí nadávají na to, jak se k nim ostravský dopravní podnik chová.“
Ještě než začnete číst, upozorňuji, že Dopravní podnik Ostrava nemám v lásce a jsem proti němu zcela určitě zaujatý.
Každý rok se tahle situace opakuje, takže už jsem letos ani nebyl překvapen. Naopak, byl jsem velmi dobře připraven a měl jsem po ruce knihu na čtení (Komu zvoní hrana, výtečné čtení, to jen tak na okraj).
O čem že mluvím? Samozřejmě jde o klasické potvrzování žákovských průkazů na hromadnou dopravu a související vydávání dlouhodobých časových jízdenek. Tento úkon, který musí prvního září chtě nechtě podstoupit každý dojíždějící student (pokud teda nechce jezdit „na černo“), totiž zabere dvě minuty. Pro každého. Jistě si dovedete spočíst, co to znamená při deseti, dvaceti nebo i více lidech. Záměrně jsem dneska tento smysluplně strávený čas sledoval. Příchod v 9:15, vyřízeno v 10:10. Bez několika minut hodina.
Možná si říkáte, proč se na tuhle rok co rok opakující situaci dopravní podnik nepřipraví. Jo, to kdybych věděl! O celý proces se (alespoň tedy na mnou navštěvovaném prodejním místě) stará jeden jediný člověk! Který musí žákovský průkaz vypsat, potvrdit, do počítače zadat všechny potřebné údaje pro vydání dlouhodobé jízdenky a následně ještě přijmout platbu a správně vydat. Paní, na kterou dnes všechno spadlo, už v deset hodin vypadala, že toho má plné zuby, já se nedivím...
V diskuzi je 2 komentářů, můžete přidat další